Gary Chapman, Arlene Pellicane: Képernyőfüggő gyerekek
– 5 nélkülözhetetlen kapcsolati készség, amelyre a digitális nemzedéknek szüksége van
A digitális nemzedék szülei komoly kihívás előtt állnak: a gyerekek egyre több időt töltenek a képernyők előtt – órákon át fent vannak a közösségi oldalakon, chatelnek, videojátékoznak.
Gary Chapman és szerzőtársa friss kutatási eredményeken és gyakorlati példákon keresztül mutatja be, mi mindent tehetnek a szülők azért, hogy a technológia ne szétzilálja, hanem inkább összehozza a családot, és a gyerekek ne csak az online közösségben, hanem a valós kapcsolatok terepén is otthonosan mozogjanak.
Könyvükben részletesen bemutatják azokat a nélkülözhetetlen kapcsolati készségeket, amelyekre a gyerekek a családban tehetnek szert: érzelmi kötődés, hála és elégedettség, a harag konstruktív kezelése, bocsánatkérés, figyelem.
A megújított kiadásból megtudhatjuk, hogy mennyi képernyőidő számít túl soknak, és hogyan szabhatunk reális időkorlátokat. Információkat kapunk arról, hogy miként taníthatjuk gyermekeinket tudatos képernyőhasználatra, és hogyan helyettesíthetjük a képernyőidőt közös családi időtöltéssel. Megtanulhatjuk azt is, hogy hogyan segíthetünk gyermekeinknek a társas készségek elsajátításában, és hogy szülőként milyen mintát adunk saját képernyőhasználatunkkal.
„A Képernyőfüggő gyerekek kötelező olvasmány minden szülőnek, nagyszülőnek, sőt a szomszédoknak és a barátoknak is. Az elektronikus kor elhozta a tévé és a számítógép csodáját, de közben veszélybe sodorta gyermekeink társas és értelmi fejlődését. Chapman és Pellicane könyve nemcsak tájékoztat, hanem talán kissé ránk ijeszt, de azt is megmutatja, hogyan élhetnek gyermekeink a képernyőkkel anélkül, hogy függővé válnának tőlük.” Mel Cheatham idegsebész professzor