Keresés

Felkapott

Népszerű tartalmak

Belépés

Címlap | Archívum

Bagdy Emőke: Pszichofitness gyermekeknek, szülőknek és nevelőknek

pszicho.jpgBagdy Emőke: Pszichofitness gyermekeknek, szülőknek és nevelőknek

Mit tehetnénk korunk digitális forradalmában, a gyors generációváltással és értékkrízissel jellemezhető korban annak érdekében, hogy gyermekeink egészséges, boldog felnőttekké válhassanak? Milyen hozzáférési utak és kapcsolati lehetőségek maradtak még nekünk, szülőknek és nevelőknek, hogy életre szóló értékeket és boldogító képességeket segítsünk kibontakozni?

Negyven éve jelent meg Magyarországon az első relaxációs szakkönyv. Azóta a lazító módszerek a stresszkezelés legalapvetőbb eljárásaként számtalan formában kerültek be életünkbe.
Az érzelmi nevelésnek, a lelki életre tanításnak a családi és az iskolai kultúrába való bekerülése mégis lassú folyamat. Visszavonva a figyelmet a külvilágból, a belső, lelki birodalomba is le kell tudnunk merülnünk, és meg kell tanulnunk a belső utakon való közlekedés szabályait is.

Ebben a könyvben a "mit tehetnénk?" kérdésére a "hogyan tegyük?" szemszögéből, gyakorlatközpontúan, a pozitív pszichológia értékvilágára alapozottan válaszol a hazai pszichológia elismert professzor asszonya. Testi-lelki-kapcsolati egyensúly, etikus-humánus viselkedés, kulturált kommunikáció, pozitív viszonyulás és életszeretet elérése alkotja gyermekeink pszichofitnessének célkitűzéseit. Fontos a testi edzettség, de a mentális erőkkel való kiegyenlítésre, lelki edzettségre is szükség van.
A szülők és pedagógusok számára felkínált gyakorlatcsoportok gyermekeink fejlődési, fejlettségi szintjéhez, korosztályonkénti szükségleteihez igazodnak. Részint mozgásos, részint mentális irányvétellel hatolnak be a változásokat szervező belső folyamatok világába, tanuláslélektani törvényeket követve. Ezekkel a gyakorlatokkal "beültethetjük" és megerősíthetjük az egészséget erősítő és az életet boldogító képességeket.
A gyakorlatok együttlétet kívánnak, szülő és gyermek, pedagógus és növendék együttes élményhelyzetben végezhetik őket. Mindazt, amit a gyermekek tőlünk, általunk ilyen módon is megtanulhatnak, tovább vihetik, mint kapott kincset.

„A kérdés hozzád, kedves szülő: odaadod-e életed drága idejét a legdrágábbnak, gyermekednek? Pedagógustársam: vajon szeretnél-e több örömöt kapni a nevelőmunkádból? Ebben bízva született meg ez a könyv.
Fogadd nyitottan, használd bizalommal, és értékeld saját tapasztalataid tükrében!”
/Bagdy Emőke/